Heb je een vraag? Ons Service Team staat elke werkdag voor je klaar om antwoord te geven. Om het je makkelijk te maken vind je hier alvast het antwoord op de meest gestelde vragen. 

Vragen over inschrijven

  • Tot welk moment kan ik mij inschrijven voor een cursus of opleiding?

    Je kunt je inschrijven tot één dag voor de start van de cursus of opleiding. Mits er nog plek is natuurlijk.

  • Zijn er kortingen?

    We stunten niet met prijzen. Onze opleidingen en cursussen zijn elke euro waard, daar steken we onze hand voor in het vuur. Er zijn wel kortingen, maar die zijn altijd gebonden aan groepsinschrijvingen.

    Daarnaast ontvangen NVM-leden altijd 10% korting op onze cursusprijs.

  • Wat zijn de inschrijfvoorwaarden?

    Die hebben we netjes op een rijtje gezet onder deze link: algemene voorwaarden.

  • Het inschrijven via de website lukt niet, wat nu?

    Geen probleem: het kan ook per e-mail. Stuur even een mailtje naar info@avv.nl en we helpen je verder.

  • Hoe weet ik of er nog voldoende plaatsen zijn om mij aan te melden?

    Zolang de opleiding of cursus op de site staat, is er nog plek.  

  • Krijg ik een deelnamebevestiging als ik mij heb ingeschreven?

    Ja. Na inschrijving ontvang je meteen een kopie van jouw inschrijving in je inbox. Twee weken voor aanvang sturen wij je extra informatie over jouw cursus of opleiding en, indien van toepassing, een boekenlijst. Maar je kunt zeker zijn: zodra je jouw inschrijving hebt afgerond, wordt er een plek voor je vrijgehouden.

  • Als ik verlaat ben, mag ik de cursus dan nog in?

    Van ons mag je altijd naar binnen. Helaas zijn de registers hier wat strenger over. Zij hanteren een aanwezigheidsplicht waarbij je maximaal 20 minuten te laat mag komen.

  • Waarom is de cursusprijs op locatie gelijk aan de cursusprijs voor zoom?

    Hoe je onze les ook volgt, onze focus ligt op kwaliteit. De extra investering die we doen om jou ook digitaal zo goed mogelijk te laten leren, staat in verhouding met de extra kosten die we maken wanneer je een cursus of opleiding bij ons op locatie volgt.

  • Wat doe ik als ik op een cursusdag zelf verhinderd ben?

    Dan bel je ons zo snel mogelijk op telefoonnummer 030 6085 160.

  • Wat wordt er bedoeld met ‘wachtlijst’?

    Als het nog niet precies zeker is waar en wanneer een opleiding of cursus plaatsvindt, kun je je soms opgeven op een wachtlijst. Je krijgt dan vanzelf een seintje wanneer er meer informatie beschikbaar is. Natuurlijk zit je tot die tijd nergens aan vast en kun je jouw beslissing maken wanneer datum en locatie bekend zijn, maar reserveren we wel vast een plekje voor je!

  • Komt het voor dat een bevestigde cursus of opleiding toch geannuleerd wordt?

    We begrijpen hoe vervelend het is als een cursus of opleiding geannuleerd wordt. Daarom proberen we altijd om op de geplande inschrijvingsdatum te starten en staan we bekend om ons hoge doorgangspercentage. Moeten we toch een keer een startdatum verschuiven? Dan nemen we contact met je op en doen we er alles aan om een voor jou passend alternatief te vinden!

  • Kan ik met jullie in gesprek over mijn studiekeuze?

    Jazeker, onze opleidingscoördinatoren zijn er speciaal voor opgeleid en helpen je graag bij het maken van de juiste studiekeuze. Plan jouw persoonlijke studieadviesgesprek in via deze link.

  • Hoe bestel ik mijn lesmateriaal?

    Voor de meeste vakopleidingen dien je zelf op eigen kosten aanvullend studiemateriaal te bestellen. Je ontvangt circa drie weken voor aanvang een link naar de actuele boekenlijst. Het is slim om tot die datum te wachten met het bestellen van jouw boeken, zodat je zeker weet dat je de laatste versie bestelt.

    Volg je een e-learning? Dan vind je het lesmateriaal in jouw online leerportaal. 



  • Wanneer ontvang ik mijn boekenlijst?

    Je ontvangt circa drie weken voor aanvang per e-mail een link naar de actuele boekenlijst. Het is slim om tot die datum te wachten met het bestellen van jouw boeken, zodat je zeker weet dat je de laatste versie bestelt.

  • Kan ik gebruik maken van het STAP-budget?

    Vanaf september 2023 niet meer. In samenwerking met examenadviesburo SVMNIVO hadden wij diverse opleidingen geselecteerd waar je jouw STAP-budget voor kunt gebruiken. 

    Nadat eerder bekend is gemaakt dat het STAP-budget na 2023 stopt, heeft het kabinet besloten vanaf het septembertijdvak alleen nog OCW-erkende opleidingen voor STAP-budget in aanmerking te laten komen.

    Dit betekent dat het niet meer mogelijk is om STAP-budget aan te vragen voor jouw AVV-opleiding. Omdat het STAP-budget vanaf 2024 stopt, onderzoekt het kabinet of er andere manieren zijn om het leren en ontwikkelen te blijven stimuleren. Uiteraard volgen wij deze ontwikkelingen op de voet.

    Heb je vragen over het STAP-budget? Neem dan contact op met SVMNIVO. Mail naar stap@examenadviesburo.nl of bel 030 60 230 60. 

  • Hebben jullie een contract met UWV?

    Ja, Academie voor Vastgoed heeft een scholingscontract met UWV. 

  • Kan ik als VBO- makelaar of taxateur lid worden van de NVM?

    De eisen en standaarden van VBO en NVM zijn verschillend, maar sinds 1 juni 2021 kan je ook in het register van VastgoedCert instromen via de EVC-inpassingsregeling. EVC staat voor Erkenning van eerder Verworven Competenties. Wanneer je adequaat bent opgeleid, aanzienlijke ervaring als makelaar hebt en ook je kennis en kunde aantoonbaar op peil hebt gehouden, kan je op een individuele manier getoetst worden aan de certificeringseisen, waardoor toetreden tot het KRMT-register mogelijk is.

    Klik hier voor meer informatie over de regeling van het VastgoedCert.

Vragen over annuleren of verplaatsen

  • Ik sta ingeschreven voor een cursus, maar ik kan helaas niet deelnemen, wat nu?

    Je mag je bij ons sowieso altijd kosteloos laten vervangen, dat is een standaard service die je van ons krijgt. Maar wat als je geen vervanger kan vinden? Dan ligt het er aan wanneer jouw cursus of opleiding start. 

    Tot twee weken voor de startdatum kun je jouw cursus of opleiding bij ons namelijk gratis omboeken of annuleren.

    Wanneer de startdatum binnen 2 weken plaatsvindt dan bieden we je de volgende opties aan:

    Vervangen
    Het is bij ons altijd mogelijk je te laten vervangen, hier zijn geen kosten aan verbonden. Wanneer je hiervoor kiest, vragen we je een e-mail te sturen met de voor- en achternaam, functie, het e-mailadres en bedrijf waar jouw vervanger werkt. Dit kan naar info@avv.nl.

    Verplaatsen
    Is er een alternatieve datum beschikbaar die jou beter uitkomt? Dan kun je voor verplaatsen kiezen. Hiervoor brengen we € 75,- (exclusief btw) aan administratiekosten in rekening. Je kunt verplaatsingen per e-mail aanvragen: info@avv.nl

    Annuleren
    Dat vinden we natuurlijk jammer, maar het kan wel. Hiervoor brengen wij €75,- (exclusief btw) aan administratiekosten in rekening. Je kunt een annulering alleen per email doorgeven: info@avv.nl. Als jouw cursus of opleiding al is gestart, kun je deze niet meer annuleren.

  • Ik sta ingeschreven voor een opleiding, maar ik kan helaas niet deelnemen, wat nu?

    Je mag je bij ons sowieso altijd kosteloos laten vervangen, dat is een standaard service die je van ons krijgt. Maar wat als je geen vervanger kan vinden? Dan ligt het er aan wanneer jouw cursus of opleiding start. 

    Tot twee weken voor de startdatum kun je jouw cursus of opleiding bij ons namelijk gratis omboeken of annuleren.

    Wanneer de startdatum binnen 2 weken plaatsvindt dan bieden we je de volgende opties aan:

    Verplaatsen

    Toch liever een andere startdatum? Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via info@avv.nl.

    Annuleren

    • Binnen 2 weken voor start van een opleiding op locatie of via Zoom, betaal je bij een annulering 20% van het cursusgeld (VGI, ASM, WMC, Basistheorie Vastgoeddeskundige, stap 2 en 3 makelaarsroute en basisopleiding taxateur). 

    Je kunt jouw annulering per e-mail communiceren: info@avv.nl.

Vragen over facturatie en betalingen

Vragen over e-mail en privacy

Vragen over registratie van PE-punten

Vragen over incompany

Praktische vragen

  • Houden jullie rekening met dieetwensen?

    Uiteraard! Neem bij dieetwensen contact met ons op via info@avv.nl en wij regelen met de locatie dat je niets krijgt wat je niet mag of wilt eten.

  • Zijn jullie locaties goed bereikbaar?

    Jazeker. Onze locaties liggen over het algemeen dicht bij de snelweg of vlakbij het station.

  • Zijn jullie opleidingen en cursussen inclusief lunch, consumpties en parkeren?

    Onze opleidingen en cursussen op locatie zijn 'volledig verzorgd'. We regelen lunch, lichte snacks en natuurlijk koffie en thee. Je ontvangt een notitieblok, pen en water. Ook parkeren is inclusief. Geen extra kosten. Geen verrassingen.

  • Ik heb mij ingeschreven voor een cursus, moet ik iets voorbereiden?

    Een goede voorbereiding, is het halve werk. Meestal hoef je echter niets voor te bereiden. Mocht dat wel zo zijn, dan ontvang je daarover van jouw docent bericht.

  • Ik heb geen informatie ontvangen over mijn cursus of opleiding, wat nu?

    Wanneer je je inschrijft voor één van onze cursussen of opleidingen ontvang je direct een voorlopige bevestiging in je inbox. 14 dagen voor de start van jouw opleiding of cursus ontvang je de factuur en praktische informatie via de mail.

    Geen mail gezien? Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in je adresboek. Dan mis je nooit meer belangrijke informatie.

    Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op via info@avv.nl.

  • Ik ben de link naar het virtuele klaslokaal kwijt, wat nu?

    Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in je adresboek. Dan mis je nooit meer belangrijke informatie.

    Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op via info@avv.nl.

  • Wat heb ik nodig voor een virtuele les?

    Het enige wat je nodig hebt is een laptop, computer of tablet met de Zoom app (klik hier om deze gratis te downloaden)! Het is aan te bevelen om een apparaat te gebruiken met een camera en microfoon. Mocht je dit niet hebben dan is dit geen probleem, het systeem beschikt ook over een chatfunctie waarin je je vragen aan de docent kunt stellen.

    Je ontvangt via de mail van ons een uitnodiging voor de Zoom vergadering. Start uiterlijk 15 minuten van te voren de Zoom vergadering op. Zo heb je tijd om eventueel technische mankementen op te lossen. Meer hoef je niet te doen.

    Heb je nog vragen? Bel dan met 030 608 51 60 of mail naar info@avv.nl

  • Zijn jullie locaties toegankelijk voor anders validen?

    De toegankelijkheidsmogelijkheden voor anders validen zijn afhankelijk van de leslocatie. Heb je vragen over de toegankelijkheid van een locatie? Bel ons op 030 6085 160, of stuur een e-mail naar info@avv.nl, dan kijken we samen wat er mogelijk is.

  • Ik ben ziek, wat nu?

    Ben je op de dag van je cursus of opleiding ziek? Allereerst wensen we je veel beterschap. Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we je cursus kunnen omboeken en de docent kunnen informeren. Volg je een vakopleiding? Vraag een collega-student om extra goed aantekeningen te maken. Vakopleidingen in het virtuele klaslokaal kun je altijd terugkijken.

  • Hoe schrijf ik mij in voor een examen?

    Volg je een vakopleiding? Dan worden jouw examens afgenomen door onafhankelijk examenbureau SVMNIVO. SVMNIVO vraagt je eerst een account aan te maken. Met dit account boek je vervolgens examens in hun webshop, kun je jouw inschrijvingen bekijken en cijfers raadplegen. Heb je een examen behaald, dan worden ook jouw behaalde certificaten in dit account verzameld. Ook ontvang je jouw diploma via hen.

  • Ik ben ontevreden. Hoe dien ik een klacht in?

    Je kunt een klacht schriftelijk via e-mail (info@avv.nl), schriftelijk of telefonisch indienen bij Academie voor Vastgoed. Dien de klacht uiterlijk binnen 14 dagen in nadat de situatie waarover je de een klacht wilt indienen zich heeft voorgedaan. Binnen tien werkdagen na ontvangst de indiener van de klacht ontvang een ontvangstbevestiging dat de klacht in behandeling is genomen. De klacht wordt door ons in behandeling genomen. Als de klachtverantwoordelijke, na bestudering van de klacht, vragen of onduidelijkheden heeft, neemt hij/zij contact met je op. 

    De klacht wordt in ieder geval binnen één maand na de ontvangstbevestiging afgehandeld. Indien afhandeling binnen één maand niet realistisch is, dan word je als indiener geïnformeerd over de voortgang van de procedure. Na afronding van de klacht ontvang je een bevestiging van de uitkomst van de procedure.  

  • Ik heb een andere vraag of wens, wat nu?

    We helpen je graag! Neem contact met ons op via info@avv.nl of bel 030 60 85 160

  • Ik heb een vraag over mijn examen, vrijstellingen, inzage of bezwaar maken. Waar kan ik terecht?

    Alle examens worden afgenomen door onafhankelijk examenbureau SVMNIVO. Voor vragen over examens, neem je contact opnemen via 030 60 230 60 of info@svmnivo.nl


    Ieder jaar zijn er vaste momenten waarop wetswijzigingen in het examen verwerkt worden. Voor de examens van SVMNIVO geldt dat per 15 oktober van elk jaar. In bijzondere gevallen (bijvoorbeeld de omgevingswet) kan de examencommissie besluiten om dit eerder van kracht te laten gaan namelijk per 15 februari 2024. Wil je weten welke wetswijzigingen invloed hebben op jouw module? Bekijk dan op de website van SVMNIVO onder het kopje ‘’DOCUMENTEN – OVERIGE EXAMENDOCUMENTEN’’  het overzicht van de wetswijzigingen per module.



Vragen over (online) lesmateriaal

  • Hoe weet ik of ik lesboeken dien te bestellen?

    Als er naast het (online) lesmateriaal van AVV nog lesboeken besteld dienen te worden, dan hoor je dat circa twee weken voor start van de opleiding. Je ontvangt dan een link naar de actuele boekenlijst. Zo weet je ook zeker dat je de nieuwste versie besteld.

    Voor cursussen hoef je meestal geen boeken te bestellen, jouw lesmateriaal vind je in het online leerportaal.

  • Waar vind ik mijn lesmateriaal?

    AVV heeft een innovatief online leerportaal ontwikkeld, hier vind je jouw digitale lesmateriaal. We adviseren om altijd voor start van de cursus of opleiding het leerportaal te bekijken. Afhankelijk van de gekozen educatie, kan het zijn dat je je nog dient voor te bereiden!

  • Hoe lang kan ik gebruik maken van het lesmateriaal in het online leerportaal?

    Na de laatste cursusdag, kun je nog 365 dagen gebruik maken van het lesmateriaal op het online leerportaal.

  • Ik heb geen toegang meer tot mijn lesmateriaal, hoe kan dit?

    Na de laatste cursusdag, kun je nog 365 dagen gebruik maken van het lesmateriaal op het online leerportaal. Daarna sluit de toegang, omdat het lesmateriaal dan niet langer up-to-date is.

Waarmee kunnen we je helpen?

Ik ben op zoek naar
binnen het gebied
en in de richting