Heb je een vraag? Ons Service Team staat elke werkdag voor je klaar om antwoord te geven. Om het je makkelijk te maken vind je hier alvast het antwoord op de meest gestelde vragen. 

Vragen over inschrijven

  • Zijn er kortingen?

    We stunten niet met prijzen. Onze opleidingen en cursussen zijn elke euro waard, daar steken we onze hand voor in het vuur. Er zijn wel kortingen, maar die zijn altijd gebonden aan groepsinschrijvingen.

  • Wat zijn de inschrijfvoorwaarden?

    Die hebben we netjes op een rijtje gezet onder deze link: algemene voorwaarden.

  • Tot welk moment kan ik mij inschrijven voor een cursus of opleiding?

    Je kunt je inschrijven tot één dag voor de start van de cursus of opleiding. Mits er nog plek is natuurlijk.

  • Het inschrijven via de website lukt niet, wat nu?

    Geen probleem: het kan ook per e-mail. Stuur even een mailtje naar info@avv.nl en we helpen je verder.

  • Hoe weet ik of er nog voldoende plaatsen zijn om mij aan te melden?

    Zolang de opleiding of cursus op de site staat, is er nog plek.  

  • Krijg ik een deelnamebevestiging als ik mij heb ingeschreven?

    Ja. Na inschrijving ontvang je meteen een kopie van jouw inschrijving in je inbox. Twee weken voor aanvang sturen wij je extra informatie over jouw cursus of opleiding en, indien van toepassing, een boekenlijst. Maar je kunt zeker zijn: zodra je jouw inschrijving hebt afgerond, wordt er een plek voor je vrijgehouden.

  • Als ik verlaat ben, mag ik de cursus dan nog in?

    Van ons mag je altijd naar binnen. Helaas zijn de registers hier wat strenger over. Zij hanteren een aanwezigheidsplicht waarbij je maximaal 20 minuten te laat mag komen.

  • Waarom is de cursusprijs op locatie gelijk aan de cursusprijs voor zoom?

    Hoe je onze les ook volgt, onze focus ligt op kwaliteit. De extra investering die we doen om jou ook digitaal zo goed mogelijk te laten leren, staat in verhouding met de extra kosten die we maken wanneer je een cursus of opleiding bij ons op locatie volgt.

  • Wat doe ik als ik op een cursusdag zelf verhinderd ben?

    Dan bel je ons zo snel mogelijk op telefoonnummer 030 6085 160.

  • Wat wordt er bedoeld met ‘wachtrij’?

    Als het nog niet precies zeker is waar en wanneer een opleiding of cursus plaatsvindt, kun je je soms opgeven op een wachtrij. Je krijgt dan vanzelf een seintje wanneer er meer informatie beschikbaar is. Natuurlijk zit je tot die tijd nergens aan vast en kun je jouw beslissing maken wanneer datum en locatie bekend zijn, maar reserveren we wel vast een plekje voor je!

  • Komt het voor dat een bevestigde cursus of opleiding toch geannuleerd wordt?

    We begrijpen hoe vervelend het is als een cursus of opleiding geannuleerd wordt. Daarom proberen we altijd om op de geplande inschrijvingsdatum te starten en staan we bekend om ons hoge doorgangspercentage. Moeten we toch een keer een startdatum verschuiven? Dan nemen we contact met je op en doen we er alles aan om een voor jou passend alternatief te vinden!

  • Kan ik met jullie in gesprek over mijn studiekeuze?

    Jazeker, onze opleidingscoördinatoren zijn er speciaal voor opgeleid en helpen je graag bij het maken van de juiste studiekeuze. Plan jouw persoonlijke studieadviesgesprek in via deze link.

  • Hoe bestel ik mijn lesmateriaal?

    AVV-lesmaterialen zoals een syllabus, ontvang je -wanneer van toepassing op jouw opleiding- van ons. Volg je onderwijs op locatie? Dan ontvang je de lesmaterialen tijdens jouw eerste lesdag. Vindt jouw opleiding online plaats? In dat geval ontvang je enkele dagen voor de eerste les het betreffende lesmateriaal via DHL.

    Volg je een e-learning? Dan vind je het lesmateriaal in jouw online leerportaal. Voor de meeste vakopleidingen dien je zelf op eigen kosten aanvullend studiemateriaal te bestellen. Je ontvangt twee weken voor aanvang een link naar de actuele boekenlijst

Vragen over annuleren of verplaatsen

  • Ik sta ingeschreven voor een cursus, maar ik kan helaas niet deelnemen, wat nu?

    Je mag je bij ons sowieso altijd kosteloos laten vervangen, dat is een standaard service die je van ons krijgt. Maar wat als je geen vervanger kan vinden? Dan ligt het er aan wanneer jouw curuss of opleiding start. 

    Tot twee weken voor de startdatum kun je jouw cursus of opleiding bij ons namelijk gratis omboeken of annuleren.

    Wanneer de startdatum binnen 2 weken plaatsvindt dan bieden we je de volgende opties aan:

    Vervangen
    Het is bij ons altijd mogelijk je te laten vervangen, hier zijn geen kosten aan verbonden. Wanneer je hiervoor kiest, vragen we je een e-mail te sturen met de voor- en achternaam, functie, het e-mailadres en bedrijf waar jouw vervanger werkt. Dit kan naar service@avv.nl.

    Verplaatsen
    Is er een alternatieve datum beschikbaar die jou beter uitkomt? Dan kun je voor verplaatsen kiezen. Hiervoor brengen we € 75,- (exclusief btw) aan administratiekosten in rekening. Je kunt verplaatsingen per e-mail aanvragen: service@avv.nl

    Annuleren
    Dat vinden we natuurlijk jammer, maar het kan wel. Hiervoor brengen wij €75,- (exclusief btw) aan administratiekosten in rekening. Je kunt een annulering alleen per email doorgeven: service@avv.nl.

  • Ik sta ingeschreven voor een opleiding, maar ik kan helaas niet deelnemen, wat nu?

    Je mag je bij ons sowieso altijd kosteloos laten vervangen, dat is een standaard service die je van ons krijgt. Maar wat als je geen vervanger kan vinden? Dan ligt het er aan wanneer jouw curuss of opleiding start. 

    Tot twee weken voor de startdatum kun je jouw cursus of opleiding bij ons namelijk gratis omboeken of annuleren.

    Wanneer de startdatum binnen 2 weken plaatsvindt dan bieden we je de volgende opties aan:

    Vervangen
    Het is bij ons altijd mogelijk je te laten vervangen, hier zijn geen kosten aan verbonden. Wanneer je hiervoor kiest, vragen we je een e-mail te sturen met de voor- en achternaam, functie, het e-mailadres en bedrijf waar jouw vervanger werkt. Dit kan naar service@avv.nl.

    Verplaatsen
    Is er een alternatieve datum beschikbaar die jou beter uitkomt? Dan kun je voor verplaatsen kiezen. Hiervoor brengen we € 75,- (exclusief btw) aan administratiekosten in rekening. Je kunt verplaatsingen per e-mail aanvragen: service@avv.nl

    Annuleren
    Dat vinden we natuurlijk jammer, maar het kan wel. Hiervoor brengen wij €75,- (exclusief btw) aan administratiekosten in rekening. Je kunt een annulering alleen per email doorgeven: service@avv.nl.

Vragen over facturatie en betalingen

Vragen over e-mail en privacy

Vragen over registratie van PE-punten

Vragen over incompany

Praktische vragen

  • Houden jullie rekening met dieetwensen?

    Uiteraard! Neem bij dieetwensen contact met ons op via info@avv.nl en wij regelen met de locatie dat je niets krijgt wat je niet mag of wilt eten.

  • Zijn jullie locaties goed bereikbaar?

    Jazeker. Onze locaties liggen over het algemeen dicht bij de snelweg of vlakbij het station.

  • Zijn jullie opleidingen en cursussen inclusief lunch, consumpties en parkeren?

    Onze opleidingen en cursussen op locatie zijn 'volledig verzorgd'. We regelen lunch, lichte snacks en natuurlijk koffie en thee. Je ontvangt een notitieblok, pen en water. Ook parkeren is inclusief. Geen extra kosten. Geen verrassingen.

  • Ik heb me ingeschreven voor een cursus, moet ik iets voorbereiden?

    Een goede voorbereiding, is het halve werk. Meestal hoef je echter niets voor te bereiden. Mocht dat wel zo zijn, dan ontvang je daarover van jouw docent bericht.

  • Ik heb geen informatie ontvangen over mijn cursus of opleiding, wat nu?

    Wanneer je je inschrijft voor één van onze cursussen of opleidingen ontvang je direct een voorlopige bevestiging in je inbox. 14 dagen voor de start van jouw opleiding of cursus ontvang je de factuur en praktische informatie via de mail.

    Geen mail gezien? Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in je adresboek. Dan mis je nooit meer belangrijke informatie.

    Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op via service@avv.nl.

  • Ik ben de link naar het virtuele klaslokaal kwijt, wat nu?

    Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in je adresboek. Dan mis je nooit meer belangrijke informatie.

    Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op via service@avv.nl.

  • Wat heb ik nodig voor een virtuele les?

    Het enige wat je nodig hebt is een laptop, computer of tablet met de Zoom app (klik hier om deze gratis te downloaden)! Het is aan te bevelen om een apparaat te gebruiken met een camera en microfoon. Mocht je dit niet hebben dan is dit geen probleem, het systeem beschikt ook over een chatfunctie waarin je je vragen aan de docent kunt stellen.

    Je ontvangt via de mail van ons een uitnodiging voor de Zoom vergadering. Start uiterlijk 15 minuten van te voren de Zoom vergadering op. Zo heb je tijd om eventueel technische mankementen op te lossen. Meer hoef je niet te doen.

    Heb je nog vragen? Bel dan met 030 608 51 60 of mail naar service@avv.nl

  • Zijn jullie locaties toegankelijk voor anders validen?

    De toegankelijkheidsmogelijkheden voor anders validen zijn afhankelijk van de leslocatie. Heb je vragen over de toegankelijkheid van een locatie? Bel ons op 030 6085 160, of stuur een e-mail naar info@avv.nl, dan kijken we samen wat er mogelijk is.

  • Ik ben ziek, wat nu?

    Ben je op de dag van je cursus of opleiding ziek? Allereerst wensen we je veel beterschap. Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we je cursus kunnen omboeken en de docent kunnen informeren. Volg je een vakopleiding? Vraag een collega-student om extra goed aantekeningen te maken. Vakopleidingen in het virtuele klaslokaal kun je altijd terugkijken.

  • Ik heb een andere vraag of wens, wat nu?

    We helpen je graag! Neem contact met ons op via info@avv.nl of bel 030 60 85 160

  • Hoe schrijf ik mij in voor een examen?

    Volg je een vakopleiding? Dan worden jouw examens afgenomen door onafhankelijk examenbureau SVMNIVO. SVMNIVO vraagt je eerst een account aan te maken. Met dit account boek je vervolgens examens in hun webshop, kun je jouw inschrijvingen bekijken en cijfers raadplegen. Heb je een examen behaald, dan worden ook jouw behaalde certificaten in dit account verzameld. Ook ontvang je jouw diploma via hen.

Vragen over onze coronamaatregelen

  • Waar baseren jullie de regels op?

    Samen met onze locaties zorgen we ervoor dat bijeenkomsten op een gezonde en verantwoorde wijze plaatsvinden. We baseren ons hierbij op de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid.  

  • Wat verwachten jullie van mij?

    De gezondheid van onze deelnemers, docenten en medewerkers van de locatie staat centraal. Daarom is het noodzakelijk dat wanneer je een bijeenkomst hebt en een van onderstaande stellingen betrekking heeft op jou, je thuis blijft en contact met ons opneemt:

    • Je hoest, bent verkouden of je temperatuur is hoger of gelijk aan 38 graden celsius.
    • Je bent gevraagd om in isolatie te gaan.
    • In jouw huishouden hoest iemand, is iemand verkouden of is de temperatuur hoger of gelijk aan 38 graden celsius of is gevraagd in isolatie te gaan.
  • Wat gebeurt er als ik door coronamaatregelen een dag moet missen?

    Ben je op de dag van je cursus of opleiding ziek? Allereerst wensen we je veel beterschap. Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we je cursus kunnen omboeken en de docent kunnen informeren. Volg je een vakopleiding? Vraag een collega-student om extra goed aantekeningen te maken. Vakopleidingen in het virtuele klaslokaal kun je altijd terugkijken.

  • Moet ik de coronacheckapp laten zien?

    De meeste van onze locaties vallen onder de regels voor horecalocaties. Dat betekent momenteel dat je de corona-app moet kunnen tonen. Mocht je daar bezwaar tegen hebben, neem dan contact met ons op via service@avv.nl of bel met 030 608 51 60

Waarmee kunnen we je helpen?

Ik ben op zoek naar
binnen het gebied
en in de richting